ERNA Matka võitmiseks on vaja eesmärki, kogemust ja strateegiat

Home3 teleteenuse müügiesindajad pole tegijad ainult tööturul. Kambavaim viib nende müügispetsialiste tihti ühistele väljakutsetele ka väljaspool tööaega. Sel aastal võitis Home3 müügiesindajate võistkond ERNA Matka!

„Black stuff“ nime kandnud kuueliikmelisest meeskonnast poole moodustasid Home3 teleteenuse müügiprofid. Matkal osalesid müügijuhid: Home3 müügisuuna juht Raido, Tallinna müügitiimi juht Janek ning Tartu müügitiimi juht Ragnar. Mehed valisid väljakutseks Tümleri raja, mille läbimiseks oli aega 24 tundi ning selle ajaga vantsiti maha üle 60 kilomeetri. Janeki jaoks oli see teine ERNA Matk, Ragnari jaoks kolmas ning Raido jaoks kuues aasta järjest.

Mis on ERNA Matk?

Eesti Skautide Ühingu poolt korraldatav ERNA Matk on kolmes raskusastmes toimuv üritus kõikidele matkahuvilistele. Matka käigus tuleb lahendada nutikust, osavust, jõudu ja koostööd nõudvaid ülesandeid ning raskematel radadel on ka tinglik vastane, kes valvab suuremaid teid ja olulisi sõlmpunkte. Raja lõpetab orienteerumisala, kus võistkondadel on võimalik vastavalt järelejäänud ajale ja jaksule teenida lisapunkte.

ERNA Matka tegevuspunkt – madalseiklusrada

ERNA matk pole lihtne väljakutse. Seda rõhutab ka Home3 teleteenuse müügisuuna juht Raido: „24 tundi ilusa ilmaga mööda maanteed või kena metsarada matkata pole keeruline. ERNA mõnus eripära ongi igasuguse ilmaga ja vastasega alal orienteerudes kümme kontrollpunkti leida. Üpris soisel, kraave täis alal läbi võsa kuni 80 km läbida (varasematel aastatel) ja veel ülesandeid täita on ennast ja enda juhtimist tundma õppida aitav katsumus.“

Võitmiseks on vaja eesmärki, kogemust ja strateegiat

Kuuendat aastat osalenud Raido sõnul on igal aastal mindud võitma. Selleks on aga vajalik eelnev matkakogemus ja ka natukene õnne: „X-faktoreid on nii palju, et teatud mõttes kõik peab klappima ideaalse soorituse jaoks. Näiteks vastutegevusele vahele jäämist saab küll iga tiim ise kontrollida, kuid ikka tuleb seda igal aastal ette. Võitmiseks on kogu matka aja vaja selget fookust hoida. Ükskõikselt tegutsedes võitu oodata ei tasu.“

Tartu müügitiimi juht Ragnar nõustub, et eelnev kogemus on hädavajalik: „Arvan, et isegi kui panna kokku meeskond kõige kõvematest spetsialistidest, siis esimese korraga ERNAt ei võida. Ainuüksi nende kümne ülesande jooksul võib juhtuda miski, mis keerab soorituse pea peale. Kui Sa ei tea, mida kontrollpunktide ülesanded või orienteerumisala endast kujutavad või kui vastasele jääb vahele kas või üks tiimi liige, muutub võitmine peaaegu võimatuks.“

Tallinna müügitiimi juhi Janeku sõnul oli meeskonna strateegia jõuda kiiresti kontrollpunktidesse ja sealsetes ülesannetes võimalikult kõrged punktid saada. Mehed teadsid, et võiduks ei piisa ainult matkamisest, vahel peab ka jooksma. Janeku suur kogemus orienteerumises aitas kontrollpunktidesse jõuda nii palju varem, et selle eest teeniti lisaks boonuspunkte. Janeku sõnul oli suur abi ka mitmekülgsest meeskonnast: „Kuna tiimis oli erinevate valdkondade spetsialiste, siis saime tänu sellele ülesannete lahendamisel ka kõrgeid punkte.“

Miks osaleda ERNA Matkal?

Mehed nõustuvad üksmeelselt, et selle aasta matk oli pideva vihmasaju tõttu eriti raske. Miks siis sellist väljakutset üldse ette võetakse, mida see õpetab? Raido arvates võtab selle hästi kokku tekst võitjatele antud tunnistusel: „ERNA matkal osalejad saavad Kesk-Eesti mitmekesises looduses ja augustikuu alguse heitlikes ilmastikuoludes panna proovile oma vastupidavuse, võimed ja oskused. ERNA matka läbimine annab vaheldusrikkaid võimalusi tunnetada oma tugevusi ja nõrkusi, tunda eduelamust saavutustest ja eneseületustest, võidelda väsimusega. ERNA matkal osalemine võimaldab raskustes kogeda kaaslaste tuge ja pühendumust. ERNA, see on eelkõige võitlus iseendaga ja enese eest – mitte alla anda, jõuda lõpuni; kogeda, mitte kujutleda.“

Lugu ilmus originaalis 2021. aastal Home3 kodulehel

Võistkond: Black Stuff, Home3 teleteenuse müügimehed